Choose language

Forgot your password?

Need a Spoofbox account? Create one for FREE!

No subscription or hidden extras

Login

#simile

Read through the most famous quotes by topic #simile




[T]he wisdom of our ancestors is in the simile.


Charles Dickens


#quotations #similes #well-worn-phrases #wisdom #simile

Nanny's words made Janie's kiss across the gatepost seem like a manure pile after a rain


Zora Neale Hurston


#simile #simile

I have three step brothers and one step sister. It’s like a staircase, and I am the slinky.


Jarod Kintz


#sibling-relationships #simile #simile

The purple, formalized, iridescent, gelatinous bladder of a Portuguese man-of-war was floating close beside the boat. It turned on its side and then righted itself. It floated cheerfully as a bubble with its long deadly purple filaments trailing a yard behind in the water.


Ernest Hemingway


#simile #simile

A prayerless Christian is like a bus driver trying alone to push his bus out of a rut because he doesn't know Clark Kent is on board.


John Piper


#jesus #simile #simile

Lei era entrata in quella parte del cuore dove ci sono le cose più buone, quella simile a una credenza dei dolci dove c'è la Nutella, i biscotti, le merendine, la marmellata; quell'angolo di cuore dove quando uno ci entra, succeda quel che succeda, da lì non uscirà mai. Non c'entra l'amore. Ci sono persone che da quando le conosci non smetti mai di volergli bene.


Fabio Volo


#cuore #fabio #nutella #volo #simile

Augustin stood there looking down at him and cursed him speaking slowly clearly bitterly and contemptuously and cursing as steadily as though he were dumping manure on a field lifting it with a dung fork out of a wagon.


Ernest Hemingway


#simile

Lei, padre, ha conosciuto i tempi in cui le sorti dell'umanità erano ancora nelle mani di Dio. Ma io no, non ho conosciuto quei tempi, sono nato dopo, e mi sembrano lontani come un'era preistorica. Posso arrivare a rimpiangerli, ma che senso avrebbe? E come me, dopo di me, sono comparsi altri milioni di persone, in questo mondo che è cambiato così profondamente, che è diventato di colpo così precario, traballante. E lei non crede que alcune di queste persone, almeno alcune, non tutte, possano essere congenitamente un po' diverse, possano avere sviluppato qualcosa de profondamente simile a questo nuovo mondo, che prima di loro non era mai esistito? Non lo crede possibile?


Sandro Veronesi


#simile

You," Madeline said, her voice hollow and wheezing, "are like a bad case of herpes, wizard. You're inconvenient, embarassing, no real threat, and you simply will not go away.


Jim Butcher


#simile #simile

Grinning like a necrophiliac in a morgue.


Terry Pratchett


#simile






back to top